شناسهٔ خبر: 207049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه احداث آزادراه ارومیه – تبریز

ارجائی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، در جریان بازدید از قطعه ۶ پروژه احداث آزادراه ارومیه – تبریز، بر اجرای سیاست عدالت در دسترسی به زیرساخت‌های حمل‌ونقل و حمایت از سرمایه‌گذاران مشارکتی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، سید عبدالله ارجائی، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، در جریان سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی در روز یکشنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۴، ضمن بازدید از قطعه ششم پروژه احداث آزادراه ارومیه – تبریز و شرکت در جلسه‌ای که در محل کارگاه این پروژه با حضور بابک نجفیان مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، روح‌اله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، پیمانکار، مشاور طرح و سایر مسئولان اجرایی پروژه برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم و مدیران استان، بر استمرار سیاست‌های کلان وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه زیرساخت‌ها تأکید کرد.

ارجائی در سخنان خود گفت: در طول ایام گذشته، تبریز بار دیگر نشان داد که شهری آگاه، مؤمن و پایبند به ارزش‌های نظام و رهبری است. با وجود برخی فشارها و حملات ناجوانمردانه، مردم این خطه با ایمان و بصیرت پشتیبان نظام و انقلاب ماندند.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ی عمرانی در استان افزود: در حوزه عمرانی کشور، پروژه‌ها با قوت در حال اجرا هستند و جای تقدیر دارد که در این مسیر حتی در شرایط دشوار نیز کار متوقف نشد. برخی از همکاران نیز در این راه به فیض شهادت نائل آمدند که یادشان را گرامی می‌داریم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: سیاست محوری وزارتخانه، عدالت در دسترسی به زیرساخت‌های حمل‌ونقل در چهار بخش زمینی، ریلی، هوایی و دریایی است. تخصیص اعتبارات نیز بر اساس دو شاخص اصلی انجام می‌شود: میزان تردد و میزان حادثه‌خیزی مسیرها. مسیرهایی که تردد بیشتری دارند و یا حادثه‌خیزتر هستند، به‌صورت طبیعی در اولویت تأمین اعتبار قرار می‌گیرند.

ارجائی با اشاره به تأکید مقام عالی وزارت بر وفای به عهد در پروژه‌های مشارکتی گفت: پایبندی به تعهدات از اصول قرآنی و اخلاقی ماست و وزارت راه و شهرسازی در قراردادهای خود با سرمایه‌گذاران، چه در تعیین نرخ سود منصفانه و چه در پرهیز از نرخ‌گذاری‌های دستوری در آزادراه‌ها، بر وفای به عهد پایبند است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، برای نخستین‌بار نرخ سود پروژه‌های مشارکتی ۱۰ درصد بالاتر از نرخ سپرده‌ی بانکی یک‌ساله تعیین شد. این اقدام منجر به انعقاد حدود ۱۵۲ همت قرارداد جدید از ابتدای سال تاکنون شده است که اقدامی بی‌سابقه در این حوزه محسوب می‌شود.

ارجائی تأکید کرد: در هیچ‌یک از پروژه‌های مشارکتی کشور تأخیر معناداری وجود ندارد و وزارت راه و شهرسازی با قدرت پشت‌سر سرمایه‌گذاران خود ایستاده و از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی با تقدیر از نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت و پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس، نقش مهمی در رفع موانع سرمایه‌گذاری دارد. پیشنهاد می‌کنم نشستی مشترک میان نمایندگان مجلس و سرمایه‌گذاران آزادراهی برای بررسی و اصلاح برخی مواد قانون الحاق، از جمله در زمینه بیمه و تأمین مالی برگزار شود.

ارجائی در پایان سخنان خود با قدردانی از مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و مجموعه‌های اجرایی پروژه اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز همواره از پیشگامان توسعه کشور بوده‌اند. جامعه‌ی پیمانکاری و سرمایه‌گذاری این استان از امیدهای بزرگ توسعه‌ی ملی است و وزارت راه و شهرسازی با تمام توان از آن‌ها حمایت خواهد کرد.